Rätt budskap?

Sitter och kollar på tv när reklamen för Max hamburgare dyker upp. Handlar om han som är vinnaren över tävlingen och att hans burgare inte kan hetta Mattes salami burgare utan ska heta Max salami burgare. Sedan uppföljaren så vill då han Matte ha ersättning och då får han helt enkelt bara en kaffe på köpet på den burgare de snodde ifrån honom.

Vad är det för signal de skickar ut på detta? Känns på något sätt som de skickar ut fel budskap om att de är giriga, snåla och oetiska? Tror inte de som gjort reklamen har tänkt igenom vad det är för signaler de sänder ut.

Mycket snack om hon tanten som suttit i finkan i 20 år nu i USA men som äntligen får komma hem och få sitt straff tidsbestämt bara för att hon kommer till Sverige. Varför ska vi ta över kostnaden för att ha henne i finkan? Svenska staten är ju de mest lättlurade som finns. Låter sig köras över av amerikanska tv/skivbolag för att infoga en lag som är rejält bristfällig och skapar luckor för oetiska drag om personkontroller o.s.v!
Löjligt och mesigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0