Ho ho ho ho

Detta är en av de få tidpunkterna av året där jag inser att jag är en av de få som inte har total panik eller ångest. Alla springer omkring och jagar julklappar till nära och kära men ändå köper de oftast något som personen i fråga ändå aldrig kommer att använda eller ha på sig.
Och senaste julaftonarna (?) har jag valt att ta arbetspass dels för att jag inte vill att nån stackars sate med barn ska behöva tvingas dit, dels är det fina pengar och dels för att jag inte känner någon lust för att fira jul. Jag får massa skit av bror min för att jag väljer att plocka arbetspass istället för att fira hela dagen med dem. Att fira jul har väl tappat sin mening för min del jag förstår att ungarna älskar det. De aspekter jag tycker om med det är kanske den gemytliga stämning man har när man sitter och snackar strunt vid matbordet med massa mat. Och på kvällen när alla människor dyker upp.
Måste man vara så anpassad efter den stora massan? Är det inte bra att vara unik?

Kommentarer
Postat av: Mia

Tja! kunde inte låta bli att kommentera lite...
Jag som ju då är en riktig julälskare kan väl tycka att det är tråkigt att vara unik om det innebär att man inte uppskattar julen :( Sen ska man självklart respektera om en person inte tycker om den, men I think its your lost :)

2007-12-22 @ 18:35:26
Postat av: Nookie

går ju heller inte att missa den med tanke på att alla kör upp den i ansiktet på en vare sig man vill eller ej. Men jag är ju inte så pass att jag försöker övertyga folk att fira jul heller. Men det är inte my loss :P Go jul

2007-12-23 @ 10:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0