Religion saknar respekt

Jag funderar på vilka aspekter av religion och kommer bara fram till att nackdelarna överväger fördelarna. Iallafall i mitt liv.
Och vad som gjorde mig rejält pissed off nu senast i raden är att jag trots fina lappen på dörren med ingen reklam, inga religiösa budskap och inga säljare så får jag den jäkla tidningen Amos i brevlådan. Så jag skrev ett trevligt litet e-mail till amos där jag bad om att inte få fler tidningar och det enda svaret jag kunde få är att jag får ha överseende med detta p.g.a att det är svenska kyrkan skickar ut detta till sina medlemmar. Och roligt nog är att jag påpekade i mailet att jag är 1. Ateist 2. Inte med i Svenska Kyrkan och slutligen att den som delar ut tidningen inte respekterar mitt område genom att trycka ner den jäkla tidningen. Får se vad de kan återkomma med för fyndigt svar.
jag vill minnas att även i bibeln eller den jäkla boken de har tryckt upp att de säger nånstans att man ska respektera varandra o.s.v bla bla bla men tydligen finns inte det när man snällt och vänligt ber om att inte få den när man ändå inte är med i första läget. Kan man inte anmäla sånt shit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0