Förvirrad Rasism?

Kollade på en debatt på SVT gällande mörkhyade kvinnor och män som köper någon form av blekningsmedel för att de vill vara ljusare. Hon som gjorde ett undercover reportage om de affärer som säljer detta preparat olagligt bakom disk, denna madame var helt inne på spåret att allt detta grundades genom rasism för att bolagen som gör dessa preparat kommer ifrån Europa. Och det hjälper ju inte att där sitter en massa mörkhyade personer med här i debatten och säger att de gör det på grund av att de tycker om att hålla sig något ljusare i hyn. Är det inte så att man ska låta folk göra det de trivs bäst med.

Skärpning och låt folk göra det de vill. Och sluta tolka in rasism/nazism i allt. Det finns mycket skit som görs men det måste nödvändigtvis inte vara på grund av intolerans mot någon befolkning eller ras. Jag är så trött på detta eviga tjatet att allt e är fientlig mot främlingar. Men det är mest på grund av att jag väl fått höra så mycket om att jag skulle vara nazist eftersom jag har tysk härstamning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0