Why should I worry

Undrar varför folk e rädda att säga vad de tycker om andra människor. Människor jag har tröttnat på säger jag rakt av vad jag tycker om dem. Oavsett hur mycket det kan tänkas svida hos dem. De har säkerligen gjort sig förtjänta av detta.

Det finns för kort tid för att ens orka umgås med falska, fega och allmänt äckliga människor. Livet är för kort enbart för att ägna dem tanke att man är irreterad på dem eller ens bara att ha dem i tankarna.

Det är därför jag är övertygad om att internetdejting är inte rätt sätt att gå till väga. För att folk som lägger ut sina profiler där och ska beskriva sig själva, beskriver inte vem de är utan vem de önskar att vara. De skriver en CV så som man gör när man söker ett jobb. Man skriver det man önskar att vara men inte alltför överdrivet.

Man blir intresserad av människan för sina unika drag och det kan inte människan redovisa via en en ihopskramlad CV.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det handlar inte om att vara rädd utan det handlar om att inte försöka såra en annan människa. Oftast är det bättre o låta personen i frågan att få reda på vad den är för en än att tex du säger det till personen!

2008-12-11 @ 10:44:42
Postat av: Nookie

Du blandar nog ihop inlägget. Rädslan handlar om att säga vad man tycker och tänker istället för att gå bakom ryggen och inte säga det direkt till personen det är avsett för.

Och för det andra du yrar om kan jag inte ge dig ett svar för det verkar som du blandat ihop vad inlägget handlar om. Du får gärna skriva namn när du skriver här med

2008-12-11 @ 14:02:48
URL: http://mjnookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0