Blod, svett och tårar

Jag beslutade mig imorse för att testa det här med att cykla till jobb. För jag är så jäkla trött på att ta bussen till jobb dels för att det kostar en massa men mest för att det är bökigt.
Så jag tittade in det positiva i hela historian och det är ju att jag sparar pengar, får motion och kanske går snabbare.
Bussen tar sammanlagt ca 40 -50 minuter beroende på hur mycket tur man har med parering av bussar. Cykling tog 30 minuter och då slöcykla jag.
Så när jag kommer till jobb så lackar svetten och folket börjar ju asgarva för jag ser ju ut som jag har blivit jagad av en tysk pansarvagn. Så jag tar en snabbdusch för kan ju inte komma till kunder och stinka svett.
Hem kände jag bara i benen hur trött jag var men det är väl mest för att jag är otränad får härda mig lite ett tag till. Bilen lär nog dröja ett bra tag till innan jag får den.
Kom på en positiv sak till med att cykla och det var att jag inte stötte på en endaste cykel på hela vägen till jobb medans jag får tuppjuck på alla idiotiska trafikanter jag stöter på bara den lilla sträckan på Ystadsvägen och inre ringvägen till jobb.

Kommentarer
Postat av: Lewkie

Welcome to the darkside of the force!

2008-02-11 @ 22:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0