Inkorrekt korrekthet

När jag väl är på jobb och driver omkring i Skåne så lyssnar jag oftast på radio och de som spelar bäst musik är oftast Favorit 102.6. De har en slogan de kastar ur sig om inget sthlm snack och så vidare. Det jag undrar över då hur kan de ha en sthlmare eller var denna person är ifrån som säger detta och samtidigt är ingen av deras radiopratare Skåning. Där håller Din gata sig på styva linan med sina Skåningar.

Kollade på matchen mellan Liverpööl och Inter igårkväll. Varför är jag inte så förvånad över att matchen avgörs på det viset att en spelare får rött kort för att spelare kastar sig till höger och vänster bara någon tittar på dem. I detta fallet var det Fernando Torres som folk ger så mycket cred. Han är förvisso kvick men fan det är min gamle mor med men hon är i dagens läge inte en överbetald fjolla som kastar sig på planen och fejkar en skada. Det är fotbollens läge idag. De flesta av dem är pompösa fjollor. Och när det väl dyker upp ett råskinn så kan man räkna med att den karriären snart är slut även om det är en bra lirare för bara han står still så får han rött kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0