Förakt

Hade en person på min msn för ett tag sedan som kommenterade om att det inte går så bra på handbollen (personen är en sportsjournalist och tydligen så är de världsbäst på diskutera och har full kunskap) och jag svarade nej men det är väntat tyvärr är detta laget inte tunga nog och har inte samma antal top lirare som vi hade för några år sen där vi hade ett x antal av världens bästa lirare. Och att vi ska framför allt vara nöjda med om vi hamnar på en top 6 placering som känns rätt så realistiskt. Där så börjar det att rackas ner på mig. "Vad hjälper en top 6 placering?? Vi ska ju till OS o VM då måste vi komma bättre bla bla bla bla bla" Där svarar jag att personen för Chilla sig. " Chilla dig? Är det det bästa du kan komma med?"
Orka med sådana nötter? Sedan börjar personen yra om jag inte kan hantera diskussioner o.s.v! Jo jag kan hantera diskussioner men det är inte en diskussion när personen fortsätter och angripa mina åsikter och tankar OCH dessutom min personlighet.
Jag kan bara säga att jag hyser enbart förakt mot sådana personer som anser sig vara bäst på något och inte ha uns av insikt i att man kanske inte är bäst egentligen och vägrar ens acceptera någons åsikt. Och dessutom se ner på personen.
Det är bevis på att personen ligger i botten av stegen. Försöka göra en analys på någon de inte känner eller kan läsa av hur de är som person. Skärpning spoling och bli torr bakom öronen Det roliga är att personen under tidens lopp har kommit och beklagat sig över hur svårt det är att hitta någon bra kille och hon bara hittat sådana som e gifta. Konstigt??? Knappast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0