Midsommar

Igår var nog en av de bättre dagar jag har haft på länge. Vi var hemma hos Jårel och firade lite. Trevligt och mysigt som attans. Som vanligt har jag alltid skitroligt med Gag, Jårel och C-boi. Knasten var där också och som vanligt är hon heeel vild :P
Vi hamnade till slut på Slagt som jag inte har varit på hur länge som helst. Men kom på varför jag inte riktigt uppskattar det stället. Rena rama köttmarknaden och massa snorungar och annat klientel som inte är min smak.
Sovit tokbra med.

Nu när jag vakna så blev jag supersugen på att se Pulp Fiction. Det jag diggar med den är att den allmänt är bra och sedan sköna citat. De flesta Tarantino filmerna har klockrena citat. Här följer några:

"I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

"The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee."


Kommentarer
Postat av: Jennie.K.

Knasten.,.jag undrar vem de är...hrrrmmm..

Thanx för midsommar!!

2008-06-22 @ 15:58:00
URL: http://jennieklang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0