Blues Brothers Vs. Blues Brothers 2000

Iomed jag och Connyboi nyligen lade vantarna på att Blues Brothers 2000 så var jag tvungen att kolla på första filmen. Och utan tvekan kan jag säga att första filmen var bättre och hade mycket bättre musik med. Det som störde i tvåan var att de hade med en brat och sedan massa dåliga trickfilmningar med helt plötsligt. Visst i ettan var det ett o annat sånt men det var bara småsaker.
Stora skillnaden var även komedi momenten. Bland annat en riktigt vapentokig Carrie Fisher som Jake Blues ex-flickvän. Denna Jake Blues som spelades av vår sena John Belushi som gick bort helt för tidigt är en bättre skådis och mycket roligare än John Goodman. Ska dock inte racka ner på John Goodman jag blev förvånad över hur väl han sjunger. Vad som dock är förvånande är att de inte plockade in Jim Belushi i uppföljaren som är känd för att vara väldigt blues medveten som han visar i sin sit com Accordinig to Jim.

Blues Brothers + : Cab Calloway, Ray Charles, John Belushi

Blues Brothers 2000 + : B.B King, Eric Clapton och hela sista ensambeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0