Bubba

Igår var jag hemma hos Boullen och Catti för att fira att herren blivit ett år äldre. Det var jäkligt mysigt och med god mat. Gästerna bestod av Boullens far Don med tant, Boullens mor och avslutningsvis Connyboi och jag.
Sedan vid 12 snåret började någon känna av åldern och halvznooza. :P
Då tar Connyboi och jag bussen hem och går hemifrån Södervärn. När jag kommer hem så blir det soffan och film som gäller. Och i brist på att veta vad jag ville se så satte jag igång Forrest Gump.

Denna film är en som ligger på favorittoppen. Tom Hanks gör en prestation utan desslike. Men denna gamle herre har gång på gång visat att han är en toppskådis. Gary Sinise (känd ifrån C.S.I New York) spelar rollen som Lt Dan och gör han även denna lysande.
Bästa rollen är dock Mykelti Willamson som spelar Bubba, med rejäl fläskläpp visar han att en mörk man behöver inte vara värdelös i en film trots att det tydligen är deras öde att vara bland de första som dör. Och viktigaste av allt är alla sätt man kan tillreda räkor på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0