Mannen utav Järn

Tänkte jag skulle komma igång med att snacka lite film någongång.

Först och främst tänkte jag på filmen Iron Man med Robert Downey Jr. Normalt sett tåler jag inte denna herre eftersom jag tycker han alltid spelar en battiboi men han har fantimaj ryckt upp sig rejält inför denna film. Gwyneth Paltrow är som vanligt oerhört vacker och charmig. Att dessutom se Jeff Bridges flintis e lite scary. Han ser riktigt läbbig ut och bad ut. Skulle vilja påstå att detta är en av de bättre filmer som gjorts baserat på serietidningar.

Hellboy är en film som nyligen släppts som också härstammar från serietidningarnas värld. Första filmen de gjorde hade sin onekliga charm och sköna story. Nu känns det väl lite mer att de dratt in disney på det även om det kanske inte går i Disneys signatur. Men i allmänhet är detta en okej film om du inte har något bättre för dig att göra om dagarna.

Hancock är den sista filmen jag tänkte joddla om. Jag vet inte riktigt var jag ställer mig till denna film. När jag såg den på bio blev jag fascinerad av början och verkligen älskade filmen men ju längre filmen gick desto mer vemodig blev jag. Tyckte att det var en bra film men var helt för svängig mellan genrérna. Ena studen komedi, nästa drama och mellan ska de försöka pressa in komedi. Det blev nästan för svajigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0