Ers Majestät

Satt och flummade omkring på internetvågorna. Och kom över en artikel i aftonbladet som handlade om Linda Bengtzing som tydligen hade duat Kronprinsessan Viktoria.
Jag kan som svensk tycka att det är rätt fräckt att vi har ett kungahus  MEN de ska inte behandlas som de vore värda mer än en vanligt Svensson i detta fallet en Bengtzing. Och att folk blir så förfärade över att en vanlig människa tilltalar en royalitet med du istället för ni är bland det löjligaste jag vet.
Och min mor förbannar mig väl en hel del eftersom jag tycker att ni-formen är något utav det dummaste som finns, speciellt eftersom den praktiseras i tyskland.

Om kungahuset ska behållas och mina skattepengar går dit så ska jag få säga du till Knögen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0