Schlagerfrossa

Jag har genom åren inte fattat denna fanatism av Schlagern. Att ha tävling i framförande av låtar kan aldrig bli rättvist. Speciellt med tanke på att folk röstar på ett land oavsett hur bra låten är. Hade fest igår dels för att fira att  jag hade fyllt år och dels som inflyttningsfest. Och att folk sååå gärna ville se Schlagern förstod jag inte. Men det är väl någon form av tradition så som att se Kalle Anka på julafton eller att det ska serveras Sill och nypotatis till midsommar.

Dessutom att de ska vara så töntiga de som framför låtarna. Flörta billigt med kameran och publiken som ett gammalt, töntigt och föråldrat dansband. Jag tvingades se den svenska finalen där det beslutades att Malena Ernman skulle vara Sveriges bidrag, och förstod inte varför juryn röstar när det ändå avgörs i folkets röst. För det var ju trots allt Måns som ledde fram tills folkets röst och då ledde han övertygande och helt plötsligt skulle vinnaren få typ 140 poäng istället för 12 poäng. Fullständigt ologiskt och idiotiskt!!! Och att dessutom folk slänger ut massa pengar på detta kan jag inte förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0